7 نکته مهم برای شروع به کار در صنعت وب
ایمان مدائنی

با توجه به اهمیتِ دانستن موارد مختلف به هنگام شروع کار خود در صنعت وب سایت و کسب مهارت های بیشتر برای موفقیت های عظیم تر، در این مقاله سعی کرده ایم از 7 نفر متخصص صنعت وب که در زمینه های مختلف این صنعت تخصص دارند، بخواهیم تا درباره هر آنچه که در شروع کار خود نمی دانستند و آرزوی دانستنش را داشتند؛ سخن بگویند.

7 نکته مهم که درباره صنعت وب به شما گفته نشده است

پیشگامان صنعت وب قصد دارند هر آنچه را که در ابتدای کار خود آرزوی داشتنش را داشته اند؛ در این مقاله برای شما بیان کنند. واضح و مبرهن است که تحصیلات دانشگاهی یا کسب اطلاعات از وب سایت های دیگر چیز زیادی را به شما یاد نخواهد داد. به طور حتم می توان گفت هر فردی با گذر زمان و از طریق دست و پنجه نرم کردن با پیچ و خم های کار خود می تواند به دانسته ها و تجربیات بیشتری دست یابد که در این میان کار کردن در صنعت وب نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بنابراین داشتن یک طرح وب سایت بسیار جذاب با استفاده از آخرین تکنیک های طراحی وب تنها نیمی از کار است. پس با ما همراه شوید تا 7 نکته مهم دیگر را در این رابطه با شما در میان بگذاریم.

1. هیچ چیز در صنعت وب همواره راکد و ساکن نمانده است

زمانی که "سالی لیت"  که در حال حاضر مشاور حاذق در زمینه تحول دیجیتال است؛ کار خود را در صنعت وب آغاز کرد، با تحول بسیار عظیمی در این صنعت روبرو شد و آن را شوک عظیمی برای خودش می دانست. او می گوید: "تغییرات پی در پی در تکنولوژی صنعت وب، انتظارات کاربران و تغییرات اجتماعی، حتی منافع خودم، در طول زمان چیزی بود که من در ابتدا با آن درگیر شدم. شاید در وهله اول این تغییرات احساس ترس و خستگی را در شما ایجاد کند، اما به طور طبیعی  و زمانی که در مسیر کاری خود در دنیای پر پیچ و خم صنعت وب پیش می روید و چیزهای جدید و بیشتری را یاد می گیرید، می تواند برایتان جذاب و حتی لذت بخش نیز باشد."

2. هیچ کاری را در صنعت وب برای کسب تجربه و به صورت آزمایشی انجام ندهید

"بیلی فغان" قبل از اینکه در حوزه رمزنگاری به یک فرد حرفه ای تبدیل شود، این کار را به عنوان یک سرگرمی آغاز کرد. اما او در ابتدای کار خود، متوجه نبود که توانایی بسیاری از امور تخصصی و حرفه ای تر را در حوزه کاری خود و در دنیای پیچیده صنعت وب ندارد. به همین دلیل می گوید:"هیچگاه این کار را به عنوان یک سرگرمی انجام ندهید، بلکه باید به صنعت وب به عنوان یک حوزه تخصصی و حرفه ای نگاه کنید. در واقع مشتری برای کار و وقت شما هزینه می کند. مشتری هیچگاه بابت تست کردن موارد جدیدی که شما یاد گرفته اید و می خواهید بر روی پروژه او امتحانش کنید؛ هزینه ای پرداخت نمی کند. اصلا دلیلی هم ندارد که هزینه ای برای این کار شما بپردازد. بلکه شما باید نکات تازه و جدیدی را که یاد می گیرید در طی زمان و تنها بر روی پروژه های شخصی خودتان امتحان کنید."

3. بزرگ نمایی در کارها موجب ایجاد مشکلات بزرگ می شود

"استیو جیمز استیف"، یکی از تواناترین طراحان در صنعت وب سایت می گوید: "ممکن است برای انجام پروژه های مشتریان خود با بزرگنمایی های بسیار آنها را مجذوب ایده های جذاب خود کنید، اما این نکته را فراموش نکنید که این امر می تواند مشکلات بسیاری را برایتان به وجود بیاورد."  بنابراین صحبت صریح و واضح با مشتری و در زمینه انجام طراحی وب سایت می تواند انجام کار شما را بسیار آسان تر کند. این طراح چیره دست در ادامه می گوید: "انتظارات مشتری را مدیریت کنید و ذینفعان را به طور فعال در فرآیند طراحی وب سایت مشارکت دهید. همچنین هنگام ارائه طرح ها، از ذینفعان بخواهید تا برای رفع ایرادهای کار، شما را کمک کرده و حتی راه حل های پیشنهادی خود را ارائه بدهند." از طرفی دیگر جیمز استیف بر اهمیت داشتن قرارداد کاری تاکید بسیاری می کند و می گوید حتی اگر در حوزه صنعت وب در خانه کار می کنید یک قرارداد مختصر برای همکاری داشته باشید.

4. در طراحی سایت همه چیز مربوط به زیبایی شناسی نیست

هنگامی که "کت اسمال" طراح و توسعه دهنده وب سایت در حال مطالعه در حوزه کاری خود بود؛ اکثر کلاس هایش را مبتنی بر زیبایی شناسی در طراحی وب برگزار می کرد. با این حال او دریافت که وب سایت ها در دنیای واقعی علاوه بر زیبایی باید قابلیت استفاده نیز داشته باشند. او در این زمینه می گوید: "با فکر کردن درباره افراد با تجربه در این حوزه و درک عمیق کارهای آنها، من به یک طراح بسیار بهتر تبدیل شده ام. در حال حاضر نیز مسئله مورد علاقه من در این رشته از صنعت وب این است که زمینه هایی را طراحی کنم که بدانم برای دیگران واقعاً قابل استفاده و کاربردی است. این امر نه تنها به من کمک می کند نقاط بالقوه کارم را بهتر بشناسم، بلکه به من کمک می کند تا با همکارانم در صنعت وب سایت نیز ارتباط بهتری داشته باشم."

5. قیمت گذاری پایین می تواند کسب و کار شما را خراب کند

هیچ کس نمی خواهد کارش با افول همراه باشد، اما " دیانا لوپز" طراح و توسعه دهنده وب متوجه شده که قیمت گذاری پایین برای خدمات شما در حوزه صنعت وب می تواند به کسب و کارتان آسیب برساند و در همین جهت مشتریان خوبی را از دست بدهید. او توضیح می دهد که: " اگر شما اعتماد به نفس کافی ندارید، قطعاً نمی توانید اعتماد مشتریان را نیز جلب کنید. نرخ های بسیار پایین می تواند به شدت بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد و شما می توانید در پایان هر ماه، از انجام کارهای بیش از حد زیاد و در عوض جیب خالی، احساس خستگی کنید." بنابراین اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، لوپز پیشنهاد می کند که قیمت اصلی خود را به بخش های کوچکتر و برای خدمات مختلف تقسیم کنید تا با این کار اطمینان مشتریان را جلب کرده و کسب و کارتان را رونق دهید. در این زمینه نیز لوپز می گوید: "وقتی که من شروع به انجام این کار کردم، محدوده کاری ام واضح تر شد، بنابراین می توانم قیمت نهایی ام را به آسانی  برای مشتری توجیه کنم. در واقع با این کار شما نظر مشتری را از پرداخت مبلغی بالا منقطع کرده و برای هر یک از خدمات خود قیمتی در نظر می گیرید که برای مشتری قابل قبول می باشد."

6. طراحی و یا توسعه وب تنها نیمی از کار صنعت وب است

"ماریا پرنا" یک ویرایشگر وب سایت به شما این توصیه را می کند که: "اهمیت کسب مهارت های مهم چه سخت افزاری و چه نرم افزاری و همچنین تأثیری را که این موارد بر کار شما می گذارند؛ دست کم نگیرید." او در زمینه حوزه فعالیت خود در صنعت وب می گوید: "من نمی دانستم که چقدر به مهارت های کسب و کار نیاز دارم و با فراگرفتن این مهارت ها در کنار ایجاد روابط شخصی بهتر، زندگی حرفه ای ام چقدر آسان تر خواهد بود. من تنها به دنبال این بودم که عهده گرفتن تمامی امور توسط خودم و توسعه حرفه ای کسب و کارم در دراز مدت و به تنهایی برایم کفایت می کند. اما باید متوجه می شدم که برای پیشرفت بهتر در صنعت وب و کسب فرصت های کاری بیشتر باید هر دو مورد مهم یعنی ایجاد روابط شخصی و کسب مهارت های کاری را با هم کسب می کردم. لذا هیچ گاه به مواردی از قبیل مفاهیم بازاریابی و کسب و کار توجه نکنید."

7.  شما نمی توانید همه چیز را بدانید

"مارکو پولتو" مهندس نرم افزار می گوید: "افتادن به این فکر که می توانید همه چیز را یاد بگیرید خیلی آسان است، همه چارچوب ها، همه زبان ها و همه چیز!"  اما لازم است بدانید پس از سال ها روی "جاوا اسکریپت" می خواهم بدانم چگونه می شود گزینه های مختلف این حوزه را به طور خلاصه و بدون اتلاف وقت مورد بررسی قرار داده و ارزیابی کنم، سپس یک مورد را انتخاب کرده و تنها برای مطالعه روی آن وقت بگذارم. با این حال اگر شما نیز  به دنبال این هستید که بر روی یادگیری و دانستن موضوعی متمرکز شوید، پولتو تنها یک پیشنهاد به شما می کند و آن این است که: " به دنبال هر آنچه که دوست دارید بروید؛ چرا که یادگیری آن برایتان بسیار آسان تر است."

سخن آخر در زمینه یادگیری مهارت ها در صنعت وب

صنعت وب جهانی پر رمز و راز است که برای کسب مهارت های بیشتر در آن باید موارد بسیاری را فرا گرفت. لذا بهتر است از همان ابتدای ورود به این صنعت علاوه بر کسب مهارت های فردی به دنبال افراد باتجربه در این صنعت بوده و با استفاده از تجارب آنها بهترین تخصص ها را کسب کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi